Recenzia - Patricia Briggs: Divoký symbol,

Divoký symbol

Treba priznať, že Briggsovej svet vlkodlakov, kojotov, fae a iných bytostí, s ktorými musí ľudstvo chctiac nechtiac zdieľať životný priestor, je návykový. O kojotke Mercedes Thompsonovej vyšlo v českom preklade už 12 kníh. Mercy často nevedomky a proti vlastnej vôli spôsobuje chaos. Anna, hlavná hrdinka druhej príbehovej línie z tohto sveta, pôsobí voči Mercy ako protiváha. Je omega vlkodlak a jej prirodzenosťou je chaos tíšiť. Niet sa čo čudovať, že obe série si našli množstvo fanúšikov. Autorka ich nenechala dlho čakať a o Anne a jej druhovi Charlesovi prináša už šiestu knihu.

Máte radi hudbu? Po prečítaní tejto knihy ju určite radi mať budete. Anna hudbu miluje. Preto sa rozhodla tento smer študovať na vysokej škole. Dozaista by sa z nej stala virtuózka, keby ju neboli prepadli vlkodlaci a násilím ju nepremenili. Z úspešnej študentky a milovanej dcéry intelektuálnych rodičov sa stala handra, dotlčená a špinavá rohožka pre celú svorku vlkodlakov, ktorá Annu trestala za akúkoľvek hlúposť alebo len tak, pre zábavu. Až jedného dňa túto strašidelnú svorku navštívil Charles Cornick, syn maroka všetkých amerických vlkodlakov. Vysoký Indián, jediný človek, ktorý sa ako vlkodlak už narodil, slúži otcovi na riešenie práve takýchto problémov. Problém Anninej bývalej svorky teda vyriešil.

To bolo ale dávno. Pred pár rokmi. Teraz je už Anna Charlesovou manželkou. Učí sa byť znova veselá, objavovať krásy života a povedať nie. Dokonca aj marokovi. Ako omega si to totiž, na rozdiel od ostatných vlkov, môže dovoliť. Manželia si užívajú domácu pohodu vo svojom dome na území marokovej svorky a občas si sebe pre radosť aj zaspievajú a zahrajú. Charles je totiž tiež muzikálne nadaný, ako všetci z rodiny Cornickovcov.

Idylka však netrvá dlho. Z mestečka s názvom Divoký symbol totiž náhle zmizli všetci obyvatelia. Títo ľudia sa vzdali prepychu technológií a uprostred lesov si chceli žiť tichý a jednoduchý život bez internetu a bankomatov. Lenže podľa všetkého ich o tento život ktosi pripravil. Keďže pozemok, na ktorom sa mestečko nachádza, patrí marokovej družke Lei, FBI požiadala vlkodlakov o pomoc pri vyšetrovaní. A tak sa Anna, Charles a bláznivý vlkodlak Tag vydávajú na juh. Do miesta pretkaného zlou mágiou, spomienkami, ktoré siahajú hlboko do minulosti – a hudbou.

Čitatelia, ktorí už prelúskali väčšinu kníh z oboch sérií, si nemohli nevšimnúť, že autorka sa pomerne výrazne stavia k problematike násilia páchaného na ženách. Takúto traumatickú skúsenosť nechala podstúpiť hlavné hrdinky oboch svojich vlkodlačích sérií – Mercedes i Annu. Obe sa s traumou snažia vyrovnať a žiť pokiaľ možno normálne. Ale to, čo sa raz stalo, sa neodstane a spomienky sa pochovať nedajú. Anna bola zneužívaná a týraná dlhé roky, a len vďaka svojej nezlomnej povahe sa pozbierala a nezanevrela na celý svet. Naopak, snaží sa urobiť svet lepším. Lenže oriešok, ktorý predstavuje odkrytie tajomstva Divokého symbolu, je príliš tvrdý – a krutý. Nielen voči Anne. Násilie má mnoho podôb. Jedna znásilňuje telo, iná dušu. A ďalšia – oboje. Všetko.

Patricia Briggsová umne vystavala ďalší detektívny príbeh s poriadnou dávkou dobrodružstva a akcie. Informácie o hlavnom vinníkovi a jeho pohnútkach dávkuje tak šikovne, že po dočítaní knihy budete mať nutkanie pustiť sa do nej ešte raz, aby ste si vychutnali jemné detaily a náznaky, ktorými Briggsová vedie čitateľa spolu s hlavnými aktérmi k odhaleniu. Znalosť oboch knižných sérií pritom pomôže, pretože pomerne významným spôsobom príde na pretras aj Mercy, pre pochopenie deja však nie je nevyhnutná. Rodinné typy si ale tiež prídu na svoje. Rodina Cornickovcov totiž schováva v skrini poriadne kostry. Autorka pootvorila aj okno do minulosti a súčasnosti marokovej družky – Ley. O nej sme dosiaľ vedeli v podstate iba to, že ako macocha Charlesa neznáša, a čudovali sme sa, prečo si vlastne Bran Cornick zvolil túto vypočítavú mrchu za svoju partnerku. Dôjde aj k vysvetleniu odvekého sporu medzi Branom a Charlesom, ktorého otec – aj keď na to nie je hrdý – nenávidí. Ako katalyzátor týchto odhalení a poriadneho prievanu v marokovom dome využila autorka postavu Anny. Veď kto iný by vedel beztrestne priviesť vlkodlaka, ba aj iné mocné bytosti do nepríčetnosti, ak nie práve omega? Samozrejme, celým príbehom sa vinie mytológia, mágia a najmä – hudba. A možno príde aj Kojot.

Máte radi hudbu? Po prečítaní tejto knihy ju určite radi mať budete.

A zrejme sa jej začnete aj trocha báť.

Knihu Divoký symbol si môžete kúpiť napríklad v Martinuse, pre podrobnosti kliknite na tento link